måndag 18 november 2013

Julklappsverkstad

Sakta men säkert börjar julklappsplaneringen bli färdig. Jag tror stenhårt på att jag hinner med allt jag vill sticka och virka! Optimistiskt kanske... ;)

Det svåraste är nog ändå att koncentrera sig på det man håller på med och låta bli att snurra iväg och testa nya mönster och modeller. Och det enda sättet att undvika det är nog att hålla sig ifrån Facebook och Online Stickcafé!!!

Ska bara prova lite... Och sen har hela kvällen gått medans jag virkade en vante på prov eller gjorde om ett mönster på en Hello Kitty-ruta eller osv.

Några saker har jag i alla fall lyckats med! Inte julklappar men i viss mån ufon.


Sommarblusen i tyget jag köpte i Helsingör är klar. Nu ska jag bara vänta på nästa sommar så jag kan använda den.


Stod utan garn sist jag var i Skåne men lyckades få tag i ett grått nysta Big Verona på ICA Maxi så jag provade nåt mönster som dök upp på Fb tror jag.


Halsduk och handledsvärmare på blockning.


Sen var jag tvungen att testa att virka en påsväska! Den skulle egentligen ha varit svart och inte alls i afrikanska blommor, men det svarta garnet var slut och jag har ännu inte virkat väskan som jag vann ett mönster till förra sommaren så därför blev det nåt mittemellan.

Väskan är sammansatt av både femkantiga och sexkantiga blommor och det tog några försök innan det blev rätt. Först virkade jag ihop alla sexkantiga som botten och toppade med femkantiga men då såg det mer ut som en manet än en påsväska. Tyvärr tog jag ingen bild med kameran innan jag repade upp alltihop så jag kan inte visa, men det såg himla roligt ut!

Andra försöket blev bättre. En sexkantig i botten, femkantiga runt och avslut med sexkantiga. Och en himla massa trådar att fästa!!!!


Men jag är nöjd och ska nog renskriva "mönstret" så småningom. Då hamnar det givetvis här som gratismönster!

Sen måste jag dela med mig av min kaktus! Visst är den fin trots att inte alla knopparna blommar!


Det här skulle bli en femuddig julstjärna... Jag lyckades inte få ihop fem uddar så jag fick virka till en. Nu ska jag göra en likadan och virka ihop så att det går att stoppa vadd i och den blir mjuk. Får se om jag kommer så långt


Min nya börs! En present till mig själv när jag hade varit duktig hos tandläkaren! =)
Den kommer från Klippan Yllefabrik och jag kunde inte motstå den.


Nu är det dags för middag så jag säger hej för den här gången och önskar alla en trevlig vecka!! Snart är det första advent och ljusen kommer tändas i alla fönster - det bästa med vintern är på väg!

Inga kommentarer: