torsdag 9 augusti 2012

Virkade klänningar

Nu har jag äntligen tagit kort på klänningarna och toppen som jag virkade  förra sommaren!


 The Gypsy Vest Accessory Book III by Jack Front, Vol. 77, 1970
Virkad i 1 tråd Cotton Linen och 1 tråd Brilliant med virknål 6,5. 7 nystan av varje sort gjorde jag av med och då är den i storlek medium ungefär.


Anja dress by Memphis Yarn, Adriafil
Den här virkade jag i ett gammalt garn som jag fick av en bekant, tunt och kabeltvinnat i akryl från tidigt 80-tal.


Slutligen klänningen Kajsa från boken Stickat och virkat - vintage på svenska  av Birgitta Forslund och Åsa Dahlgren, tyvärr finns det ingen bild på själva klänningen men det är nog många av er som har boken i hyllan. Blommorna på framsidan är restgarner tänkta att liva upp lite. Den är virkad i Punto Shine och det gick åt 10 nystan korall. Enkel och kul att virka!

Här kan ni hitta massor av roliga klänningsmönster! Crochet Pattern Central

2 kommentarer:

eddy sa...

å vilka fina klänningar!! helt fantastiska ju! ja, fattigskogen var fantastiskt. du får hänge på nästa år=)

Annika GW sa...

Fantastiskt fina klänningar du har gjort! Vilket arbete! Få gå på spaning efter boken ,Stickat o virkat.....Älskar gamla beskrivningar från förr! / Annika