måndag 19 mars 2012

Äpplefodral

jag läste en blogg, Eddys Blogg, om en äpple-väska med knivfodral från Hermés som var ganska fräck men också ganska ful. Hon ville ha en men ville inte betala 6000:- (konstigt?!) så jag tänkte tipsa henne om ett virkat sådant som jag vet att jag har sett nånstans.

Alltså googlade jag.

Och hittade många bloggar om äpplefodral och nästan alla hänvisade hit Made by you där det skulle gå att köpa ett för blygsamma 20:-.

In på länken och letade och letade och hur jag än letade så kom jag inte längre än broderade hängande fyrkanter. Usch vad jag ogillar sånt där! (inte broderade fyrkanter utan länkar som inte funkar)

Alltså mejlade jag.

Och frågade varför det inte gick att hitta det som skulle finnas. Nu när jag har mejlat klart och sitter här och stickar på min pyttipanna-sjal så undrar jag varför jag inte helt enkelt gör ett fodral själv? Hur svårt kan det va? Det är ju bara att använda botten på Barbamama och konstruera någon typ av knäppbart lock (blixtlås är frestande...)

Jag kan bara säga som Balou - tt tt tt jösses....

;)

Inga kommentarer: