tisdag 20 mars 2012

Äpple-fodral 2

Jag kunde inte hålla mig i går kväll så jag var tvungen att börja på ett äpple-fodral! Jag använder 2-trådigt ullgarn (började när sjalen var klar och det var det garnet som fanns närmst till hands!) och virknål 3,5. Som mönster är det botten på Barbamama som får ställa upp och locket... Nja, där är problemet. Jag vill ju att det ska ha ungefär samma form som ett äpple så det jobbas det lite med.

Dessutom har jag fyra olika knäppanordningar på gång så det blir till att virka fyra olika fodral så jag kan prova alla.

Made by you som jag länkade till igår hade mejlat mig och skickat över ett mönster, jag fick det på mejlen i morse. Nu har jag inte öppnat mönstret och kollat för jag vill göra det här själv, men visst var det gulligt av henne? Tydligen hade det tagits bort när hon gjorde om sidan men mejla henne om ni vill ha tag i det. Tack Made by you!

Nu ska jag ta en promenad och hoppas på att jag inte blåser bort. Virkaxeln behöver vila....

Inga kommentarer: